Laster Hendelser

« All Hendelser

AVLYST! Tore Vorren-seminaret: Svalbardtraktaten 100 år i 2020

2. desember kl. 18.00 21.00

OGSÅ ANDRE FORSØK ER UTSATT!
Vi gjør et nytt forsøk på foredraget som ble avlyst 12. mars 2020: Svalbardtraktaten gav Norge suverenitet over Svalbard, men på visse betingelser.

Foredragsholdere:
Stian Bones: Svalbardtraktaten, hvordan kom denne ganske unike internasjonale avtalen i stand, og hvilke utfordringer møter traktaten i dag.
Robert Hermansen: Svalbards industrihistorie, med vekt på kulldriften og status nå.

Samarrangement med UiT.
Det blir tid til en prat – og servering av høvelig mat og drikke dersom smittesituasjonen med korona tillatter det. Dette er et alkoholfritt arrangement.

NB! Møtested er Tromsø Museum – Universitetsmuseet på sørspissen av Tromsøya.
Deltakerbegrensning på 50 stykker.

Med forbehold om at møtet lar seg gjennomføre. Arktisk Forening vil alltid følge gjeldende smittevernbestemmelser med tanke på korona: Folk som er i høyrisikogruppa for alvorlig sykdom ved koronasmitte og folk som har symptomer som muliggjør korona bes bli hjemme. Hilsen styret.

Tore Vorren seminaret
Arktisk Forening tok initiativet til Tore Vorren-seminaret i samråd med hans familie for å hedre og minnes hans viktige bidrag til vårt samfunn – faglig, kulturelt, politisk og menneskelig. Tore Vorren-seminaret ble holdt første gang i 2014 og vil arrangeres årlig som del av Arktisk Forenings møteserie. Les mer om Tore Vorren

Tromsø Musem

Lars Thørings veg 10