Laster Hendelser

Kommende Hendelser

Hendelser Search and Views Navigation

desember 2021

Julemøtet: Iskanten – hvor er den på vei?

8. desember kl. 18.00 - 20.00

Cecilie von Quillfeldt fra Norsk Polarinstitutt forteller hva forskningen viser oss om havisens bevegelser i nord og hva de betyr for næringsvirksomhet og forvaltning. Vi får også noen gløtt i film og bilder fra et forskningstokt i polisen med "F/F Kronprins Haakon". Møtet holdes på Polarmuseumet. Arktisk Forening forholder seg til nasjonale og lokale smittevernsregler, og det kan komme endring i tid/sted dersom koronasituasjonen endrer seg.

februar 2022

Årsmøte

onsdag 2. februar 2022 kl. 18.00 - 19.00

For medlemmer i Arktisk Forening, møtet avholdes på Polarmuseumet. Etter møtet blir det foredrag som er åpent for alle.

april 2022

Ulykkene i Vestisen – 70 år senere

onsdag 20. april 2022 kl. 16.30 - 21.00

Tidlig i april i 1952 var det 53 norske fangstskuter i Vestisen, hvorav sju forliste i en kraftig orkan. I 2022 er det 70 år siden. Foredragsholdere vil bli annonsert senere. Møtet holdes på Polarmuseumet. Arktisk Forening forholder seg til nasjonale og lokale smittevernsregler, og det kan komme endring i tid/sted dersom koronasituasjonen endrer seg. kl. 19.00