AVLYST: Tore Vorren-seminaret: Svalbardtraktaten 100 år i 2020

11. mars kl. 19.00 21.00

Arrangementet er avlyst grunnet smittesituasjonen hva gjelder korona-viruset. Beklager avlysning tett på seminaret.

Svalbardtraktaten gav Norge suverenitet over Svalbard, men på visse betingelser.

Innledning ved rektor Anne Husebekk.

Foredragsholdere:
Stian Bones: Svalbardtraktaten, hvordan kom denne ganske unike internasjonale avtalen i stand, og hvilke utfordringer møter traktaten i dag?
Robert Hermansen: Svalbards industrihistorie, med vekt på kulldriften og status nå?

Samarrangement med UiT. Servering av høvelig mat og drikke, og tid til en prat.

Tore Vorren seminaret
Arktisk Forening tok initiativet til Tore Vorren-seminaret i samråd med hans familie for å hedre og minnes hans viktige bidrag til vårt samfunn – faglig, kulturelt, politisk og menneskelig. Tore Vorren-seminaret ble holdt første gang i 2014 og vil arrangeres årlig som del av Arktisk Forenings møteserie. Les mer om Tore Vorren

Tromsø + Google Map