AVLYST: Fangst- og kajakktradisjoner på Grønland

15. april kl. 19.00 21.00

Dette møtet er avlyst – og vil bli forsøkt gjennomført i 2021.

Maligiaq Johnson Padilla vil holde foredrag om kajakkens utvikling og kajakk som fangstredskap. Maligiaq er fra Grønland og lærte å padle, bygge kajakker og å fangste med harpun og rifle av bestefaren sin. Han bruker kajakken aktivt som fangstredskap, og underviser også i tradisjonell inuittkultur i Alaska hvor han nå er bosatt.

Dette foredraget er i samarbeid med Tromsø Havpadleklubb og midt i blinken for både arktiske entusiaster og kajakkpadlere. Foredraget holdes på engelsk, men Maligiaq er også danskspråklig.
Møtested annonseres senere.

PS: I forbindelse med Maligiaq sitt tromsøbesøk vil det også bli arrangert kajakkkurs i bruk av grønlandsåre og rulling – på havet og i basseng. Se Tromsø Havpadleklubb sine hjemmesider for mer info om dette.

Tromsø Havpadleklubb